برای نصب هونیاک بر روی گوشی خود اینجا کلیک کنید !

تفاوت اصلی php8 با نسخه های قبلی

  1. بلاگ

php یکی از پرکاربردترین زبانهای طراحی و توسعه وب سایت ها می باشد . توسعه دهندگان php با ارتقا این زبان به نسخه 8 تغییرات مهمی در ساهتار و کارایی آن ایجاد کردند .تفاوت اصلی بین PHP 8 و نسخه های قبلی PHP عبارتند از:

  1.  JIT (Just-In-Time) Compiler: یکی از تغییرات بزرگ در PHP 8 استفاده از JIT (Just-In-Time) کامپایلر است. این کامپایلر اجازه می دهد کدهای PHP را به کد ماشین ترجمه کند و آنها را به صورت مستقیم اجرا کند. این کامپایلر می تواند عملکرد و سرعت اجرای برنامه های PHP را به طور قابل توجهی بهبود بخشید.
  2.  افزایش عملکرد: PHP 8 تغییرات مهمی در عملکرد انجام داده است. بهبود هایی در مورد عملکرد و بهینه سازی های برخی از قسمت های کد انجام شده است. این تغییرات منجر به افزایش سرعت و کارایی برنامه های PHP می شود.
  3.  معرفی نوع union: PHP 8 از نوع union پشتیبانی می کند که به برنامه نویسان اجازه می دهد بیان کنند که یک متغیر می تواند یکی از چند نوع مشخص را داشته باشد.
  4.  تغییرات در نحوه استفاده از استثناء ها: در PHP 8، نحوه استفاده از استثناء ها تغییر کرده است. اکنون می توانید برای انجام عملیات پس از پرتاب استثناء از بلوک finally استفاده کنید.
  5.  بهبود هایی در مدیریت خطا: PHP 8 تغییراتی در مدیریت خطا دارد. این شامل بهبود واحد های خطای جدید و بهبود دسترسی به خطاها در توسعه است.
  6.  حذف توابع منسوخ شده: در PHP 8، برخی از توابع و ویژگی های منسوخ شده حذف شده اند. این تغییرات باعث می شود که برنامه نویسان باید برنامه های خود را بروزرسانی کنند تا با نسخه جدید PHP سازگار باشند.

این فقط چند تفاوت اصلی بین PHP 8 و نسخه های قبلی هستند و هنوز تغییرات دیگری نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به مستندات رسمی PHP مراجعه کنید.
 

 

تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
3 + 6 = ?